Jak na seřízení oken s kováním Roto
Okna s kováním Roto budou mít velmi pravděpodobně typ Roto NT nebo Roto NX. Roto NT se používá na okna a balkonové dveře z plastového profilu, dřevěného euro profilu a částečně i pro hliníková okna. Roto NX je inovativnější a vylepšená verze Roto NT – sklopně-otevíravé kování pro plastová a dřevěná okna s nosností až 150 kg a zvýšenou ochranou proti vloupání.
Pokud si nejste jistí, jaký typ kování vaše okna mají, zjistíte to tak, že okno otevřete a na kování najdete značku napsanou.
Seřízení kování Roto je důležité provést když:
- křídlo při otevírání/zavírání drhne,
- křídlo špatně těsní,
- špatně funguje klika (například nejde otáčet do mezní polohy).
Seřízení plastových oken s kováním Roto
Seřízení provedete pomocí inbusového klíče 4 mm.
Základní pravidla seřizování:
- Postupujte opatrně a průběžně si kontrolujte, jakou odezvu má to, co jste udělali.
- Může se stát, že vyřešením jednoho problému začne drhnout nebo špatně těšit jiná část okna. Proto nepodceňujte bod zmíněný výše.
- Pokud jsou panty zadělané krytkami, sundejte je, abyste se k seřizovacím bodům dostali.
- Než začnete se seřizováním, zjistěte si, na co mají konkrétní seřizovací body vliv a začněte regulací těch, které souvisí se špatnou funkcí okna.
- Pokud seřizujete okno ve více směrech, rozložte pohyb křídla rovnoměrně do všech seřizovacích bodů (utahujte je nebo povolujte ve stejném rozsahu).
- Seřizovací body můžou být na různých typech a výrobních řadách rozmístěny jinak, ale obecně jsou principiálně podobné.
Výškové seřízení
Výškové seřízení je potřeba provést, když
- křídlo drhne dole => otočte doleva,
- křídlo drhne nahoře => otočte doprava.
Boční seřízení rámového ložiska
Boční seřízení rámového ložiska je potřeba provést, když
- křídlo drhne na straně u kliky => posuňte křídlo od kliky tak, že seřizovací šroub více zašroubujete (na všech pantech),
- křídlo drhne na straně u pantů => posuňte křídlo ke klice tak, že seřizovací šroub více odšroubujete (na všech pantech).
Boční seřízení nůžek
Boční seřízení nůžek je potřeba provést, pokud křídlo drhne dole a nahoře nad klikou. Stavěcí šroub více zašroubujte.
Seřízení přítlaku nůžek
Seřízení přítlaku je u plastových oken potřeba provést, pokud křídlo nedovírá nebo jde těžko zavřít. Pootočte uzavíracími body. Uzavírací bod má tvar oválu. Je-li v poloze „kolmo“ k drážce, ve které je usazený, přítlak je maximální (doporučuje se výjimečně, hlavně u velkých křídel). Je-li v rovnoběžné poloze, přítlak je minimální. V šikmé poloze je přítlak střední.
Je nutné provádět při sklopené poloze křídla.
Návod na seřízení závěrových čepů V, P a E
Použití čepů jednotlivých typů se liší podle účelu. Návod níže je pro závěrové čepy v kování Roto NT i Roto NX.
Nastavení E čepu
Potřebujete:
- Křížový šroubovák PH2
- Inbusový klíč 4 mm
- Tester pozice rámcového čepu
Před začátkem seřizování dejte čep do neutrální polohy (uprostřed mezi ryskami). Na čep umístěte tester.
Pomocí křížového šroubováku nebo ibusového klíče nastavte přítlak – otáčejte čepem o 90° doleva nebo doprava. Tím se přítlak křídla k rámu sníží nebo zvýší o 0,8 mm.
Pomocí křížového šroubováku nebo ibusového klíče nastavte přítlak – otáčejte čepem o 90° doleva nebo doprava. Tím se přítlak křídla k rámu sníží nebo zvýší o 0,8 mm.
Nastavení P čepu
Potřebujete:
- Křížový šroubovák PH2
- Inbusový klíč 4 mm
- Tester pozice rámcového čepu
Před začátkem seřizování dejte čep do neutrální polohy (uprostřed mezi ryskami). Na čep umístěte tester.
Pomocí křížového šroubováku nebo inbusového klíče nastavte přítlak – otáčejte čepem o 90° doleva nebo doprava. Tím se přítlak křídla k rámu sníží nebo zvýší o 0,8 mm.
Nastavení V čepu
Potřebujete:
- Nástrčný klíč pro seřízení V čepu
- Tester pozice rámcového uzávěru pro P a V čep
Před začátkem seřizování dejte čep do neutrální polohy (uprostřed mezi ryskami). Na čep umístěte tester.
Přítlak čepu nastavte pomocí nástrčného čepu:
- Otočením čepu o 90° doleva nebo doprava. Tím se přítlak křídla k rámu sníží nebo zvýší o 0,8 mm a sníží (otočení doprava) nebo zvedne (otočení doleva) čep o 0,2 mm.
- Otočením čepu o 270° doleva nebo doprava. Tím se přítlak křídla k rámu sníží nebo zvýší o 0,8 mm a sníží (otočení doprava) nebo zvedne (otočení doleva) čep o 0,6 mm.
- Otočením čepu o 360° doleva nebo doprava. Tím se přítlak křídla k rámu sníží nebo zvýší o 0,8 mm a sníží (otočení doprava) nebo zvedne (otočení doleva) čep o 0,8 mm.
Otočením čepu o 180° doleva nebo doprava se nemění přítlak, ale sníží se (otočení doprava) nebo zvedne (otočení doleva) čep o 0,4 mm.
Zajímá vás, jak probíhá typická zakázka od začátku do konce?
Podívejte se krok po kroku.
Pomůžeme vám s požadovanou opravou
Zkuste nám co nejpodrobněji popsat váš problém - odpovíme vám do 24 hodin.
Nebo volejte (+420) 601 338 528, Po-Pá: 8:00-15:00
Kontaktujte mě
Chci zaslat cenovou nabídku