(+420) 601 338 528
Po-Pá: 8:00-15:00
OKOK
Autorizovaný servis oken a dveří

Jak popsat technikům závadu na jednokřídlých oknech?

Snažíme se být našim zákazníkům co nejvíce nápomocní při snaze odhalit a vyřešit problém, který se u jejich oken vyskytl. Nejednou se našim technikům podařilo pomoci zákazníkovi i po telefonu, ale vždy je potřeba, abyste závadu popsali co nejpřesněji. Uvědomujeme si, že pro většinu lidí to může být náročné, a proto jsme sepsali tento jednoduchý návod, který vám s tím pomůže. Co nejpřesnější popis problému nám dovoluje rychleji reagovat, zajistit předem potřebné komponenty a zpravidla vyřešit závadu již při první návštěvě. Přesnou specifikací tak budete mít závadu co nejdříve vyřešenou a uspoříte čas i peníze.

Jak ideálně postupovat při nahlášení závady a co sdělit technikům?

1) O jaký výrobek se jedná?

Jedná se o dveře, okno, nebo posuvný portál? Je zhotoven z plastu, dřeva, či hliníku? Je výrobek jednokřídlý, dvoukřídlý, či má jinou konstrukci? 

2) Jakou závadu na výrobku máte?

Jasná otázka s tisícem možných odpovědí. Snažte se co nejpřesněji popsat, kde na výrobku je jaká vada a jak se projevuje. Nejednou se nám stalo, že se zákazník obával zničeného okna či kování, ze kterého se stala pouze potřeba řádného seřízení a promazání. Nicméně máme i opačné případy, kdy se z plánovaného seřízení stala nutnost kompletního překování okna. U skel je to jednodušší, tam většinou s popisem závady problém není.

Specifickou skupinou je pak stínící technika. Zde je mnohdy jednoduší a levnější vyměnit celý výrobek za nový, jelikož často nejsou dostupné ani vhodné náhradní díly, nebo je práce tak časově náročná, že se oprava jednoduše nevyplatí.

3) Jaké je přibližné stáří výrobku, jak byl servisován a s jakou frekvencí je používán?

Zanedbání servisu a mazání oken přináší průvodní jevy komplikující jejich funkci. Různé vrzání, zadrhávání atd. zpravidla neznamená fatální poškození kování. Frekvence použití a údržby ve vztahu ke stáří oken pomáhá technikům predikovat, co je čeká.

4) Co dalšího?

Defakto cokoli, co považujete za důležité. Určitě se nezapomeňte zmínit, jestli je výrobek dostupný, nebo je například na schodišti a je potřeba vylézt k němu po žebříku. Nezapomeňte nám sdělit adresu, telefonní kontakt a případně popsat, kde a kdy přesně vás technik nalezne.

Jak už jsme zmínili, uvědomujeme si, že jako laik asi máte problém poznat, co se vám rozbilo, proto níže najdete obrázek včetně popisků, které vám pomohou v lepší orientaci.

Okenní kování

Pokud víte, že se vám rozbila určitá část kování, je dobré vědět, jak jednotlivým částem kování říkáme a kde se na okně nachází. K tomu je samozřejmě vhodné podívat se na výrobce kování, jehož logo je zpravidla na kování vyraženo. K lepší orientaci vám pomůže následující obrázek.

Z čeho se skládá jednokřídlé okno:

Vzhled konkrétních částí kování se může u plastových a dřevěných oken mírně lišit, odlišné jsou i komponenty různých výrobců kování.

Z čeho se skládá plastové jednokřídlé okno 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15




 

Obrázek: z čeho se skládá plastové jednokřídlé okno

Popisky k obrázku

  • 1 klika
  • 2 převodovka (rozvora)
  • 3 zvedač křídla
  • 4 dolní roh
  • 5 spodní uzávěr
  • 6 Kámen
  • 7 horní roh
  • 8 nůžky s horním pantem pro otevíravě sklopné křídlo
  • 9 prodloužení
  • 10 prodloužení
  • 11 spodní pant
  • 12 zadní roh
  • 13 horní pant pro otevíravé křídlo
  • 14 krytka horního pantu
  • 15 krytka dolního pantu
  • 16 štulpová převodovka
  • 17 přítlačný pant





Zpět na výpis článků
Největší výhody našich servisních služeb
 
Spolehlivostzázemí stabilní společnosti a dlouholeté praxe
Záruka na provedení práceposkytujeme záruku na servis, drobné komponenty a celé nové výrobky
Rychlost řešenína opravu závady nebudete muset čekat dlouhé týdny ani měsíce
Plošné pokrytízajistíme vám servis po celé ČR
Široká nabídka služebporadíme si s ledajakým problémem
Oprava oken různých výrobců
 
Vyřešíme opravu a servis oken nehledě na jejich výrobce
Naši partneři
  • a další
a další